MLM Start Program



Azokat szolgáljuk akik komolyan veszik az üzletépítést

Nullától a csúcsig, avagy irány az eredményes MLM jövő!

Az extra motiváció jegyében :: Heti egy magyarra fordított videó A világ legnagyobb hálózatépítőitől

Eric Worre
  • Szeretnél rendszeres, naprakész tudást szerezni a hálózat guruitól?
  • Szeretnél az átlag fölé emelkedni az MLM szakma legfrissebb tanácsai révén?
  • Szeretnéd olyan magabiztosságot, amit csak 2016 csúcskeresői tudnak sugározni?

Ki ne hagyd INGYENES, heti rendszerességű videó fordítás sorozatunkat!

KEZDŐ tudásbázis - Kezdd itt a munkát! :: INGYENES cikkek, tanulmányok

KEZDŐ tudásbázis - Szomjazol a tudásra? :: Legfrissebb INGYENES cikkeink

Az eredményes MLM üzlet módszertana

A hálózatépítés alapvetései HALADÓKNAK.

E-mail Marketing szerepe a Network Marketingben

Weboldalaink látogatottsága mit sem ér, ha akik jönnek, beleolvasnak - ha még netán el is olvassák az egészet - továbbállnak, soha többé nem térnek vissza. Erre a dilemmára kínál megoldást a hírlevél rendszer. Célja, hogy kapcsolatot építsen a látogatókkal.
A látogatók döntő többsége ugyanis nem fog azonnal kapcsolatot kezdeményezni. Esetleg gondolnak rá, hogy egyszer majd visszajönnek, lépéseket tesznek az ügyben, de többnyire pár nap után egyszerűen elfelejtenek. Bizonyára már látod, hogy nem kevés munka kell ahhoz, hogy megfelelő számú látogatót vonzzunk weboldalunkra. A hírlevéllel hosszú távra magunkhoz láncolhatjuk az egyszeri látogatót - amíg le nem iratkozik. Ahhoz, hogy ez ne történjen meg igyekeznünk kell számára értékes információt közölni benne.

A hírlevélnek 3 szerepe van az online hálózatépítésben:

  • Jelöltszerzés
  • Bizalomépítés
  • Kapcsolattartás

Mint már utaltam rá, elsősorban a hírlevél az az eszköz, amely segítségével jelölteket találhatunk, nem a weboldal. Pontosabban a weboldal önmagában szinte semmit sem ér, a hírlevéllel viszont weboldal nélkül - önmagában - is eredményesek lehetünk.

Miért?

Ez egyszerű. A szakmát, amelyben dolgozunk kapcsolati marketingnek is nevezik. Egy jó weboldallal pedig a legtöbb amit tehetsz, hogy felkelted a figyelmet, tájékoztatsz, elülteted a gondolatot az olvasó fejében. De nem épít kapcsolatot.

Kapcsolatot a rendszeresen küldött hírlevelekkel lehet építeni.

DE...

Miért iratkozna fel bárki hírlevélre, azaz miért adná meg a nevét és e-mail címét?

Csak azért, mert kiírod, hogy hírlevéllel rendelkezel, még senkiben sem támad olthatalan vágy, hogy ezt megtegye. Valamilyen hasznot, nyereséget kell kínálnod ennek fejében. Mi esetünkben ennek valami olyan hasznos, látogató számára értékkel bíró információnak kell lennie, amelyet a látogató úgy érez, hogy megoldás lehet problémájára. Más szavakkal: kielégíti az igényt, ami már megvan benne, ami miatt az oldalunkra jött.

Ez tulajdonképpen egy információs termék, amelyet DÍJTALANUL rendelkezésére bocsátunk.

Miért fontos, hogy díjtalanul, miért kell ezt kihangsúlyozni? Azért mert a hálózatépítésben - amikor egy számunkra még idegen "új" emberrel szeretnénk elindulni - a legnagyobb akadály, amelyet le kell küzdenünk, a bizalom hiánya. Interneten ez még hatványozottabban igaz.

"Virtuális térben" az emberek a szokásosnál is bizalmatlanabbak, hiszen nem látják szemtől-szembe, akinek a weboldalát olvassák. Az internetes kereskedelemben a legtöbb üzlet bizalomhiány miatt hiúsul meg.

Mindebből egyenesen következik, hogy egyik legfontosabb feladatunk a bizalom kiépítése. Ha ezen a ponton hibázol, akkor hiába lett minden más profin megcsinálva, végül elmaradnak a jelentkezők.

Először is, mutatkozz be! A személytelenség az egyik legnagyobb bizalomvesztő tényező. Jó ötlet egy barátságos fénykép felrakása magadról. Add meg elérhetőségedet, hogy lássák, bármikor felhívhatnak, kapcsolatba léphetnek veled. Lényeg, hogy látható legyen, hogy egy hús-vér emberrel, nem pusztán egy weboldallal kerülnek kapcsolatba.

Egy hírlevél rendszer működtetésének legfontosabb szerepe a bizalom építése.

Hírlevelekben mindig név szerint szólítod olvasóidat, mindig adott időpontban, értékes információkkal jelentkezel. Ezért rövid időn belül szaktekintélynek fogsz számítani a szemükben.
Esetleg megkérdezheted olvasóidat, hogy milyen témákról szeretnének bővebben olvasni, aztán ez alapján célzott információt juttatsz el számukra.

Néhány hét, hónap alatt már nem idegen, ismeretlen, arctalan valaki vagy, hanem megbízható, tekintélyes szakember, aki már ismerős lesz olvasói előtt. Így sokkal könnyebben válnak az emberek partnereiddé.

Üzleti körökben meglehetősen ismert Steven Covey, a Kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása c. könyv szerzője. A fia írt egy könyvet A bizalom sebessége címmel. Ebben kifejti, hogy ha egy kapcsolatban létrejön a bizalom, akkor az események hihetetlenül felgyorsulhatnak. Ellenben, ha minden rendben van (korrekt információk, kiváló termékek, megfelelő kiszolgálás stb.), de a bizalom légköre nem jön létre a felek között, akkor az együttműködés nagy valószínűséggel meghiúsul.

Ha az emberek azt érzik, hogy csak a pénzüket akarjuk megszerezni, vagy belerángatni őket valamibe, a mi érdekünkben (nem kell, hogy így legyen, elég ha ezt érzik), akkor nagyon hamar bekeütközünk abba a láthatatlan falba, amit sokszor nem értünk, miért keletkezett, hiszen nem látjuk a logikus magyarázatát.

Persze nagyon sok vállalkozónál ott van, hogy segíteni szeretne, aztán nagyon hamar kiderül az igazság.

Kapcsolati marketing: nagyon jó - mondhatni egyedülálló - abban, hogy csak mások segítésével juthatunk magunk is előre. Egyszerűen nincs más lehetőség! Hosszú távon semmiképpen.

Mindezeken túl, még további szerepei is vannak a hírlevélnek.

  • Kapcsolattartás. Mint már volt róla szó, látogatóink többsége, miután megnézte a weboldaladat, magától többé sohasem jön vissza. Mint egy zsúfolt peronon "tovább sodorja a tömeg", noha meglehet, hogy ez az üzlet valóban megoldás lehet számára. Ha sikerül elérned, hogy jelentkezzen a hírlevél listára, akkor hónapokon, éveken át lehetőséged van kiszolgálni őt értékes információkkal. Ezen felül pedig egyben emlékezteted is, hogy létezel. Ha pedig most nem aktuális neki az üzlet, ez a jövőben bármikor megváltozhat. Fontos, hogy ekkor még "képben légy"!
  • Célzott közönséget, potenciális partnereket generál. Akik olvassák a hírleveleket, nem akárkik, hanem a nagy, szürke tömegből ők azok, akiket érdel, hogy hogyan változtathatnának életükön. Nyitottak további információkra, hiszen ők kérték, hogy további információkkal lásd el őket.
    Így nem kéretlen reklám üzeneteket - spameket - kell küldözgetned olyanoknak akik ezt nem is kérték. (Ez ráadásul törvénytelen!)
  • Ismétel, újra meg újra emlékezteti a látogatót rád, arra a megoldásra, amit nyújtani tudsz. Van a reklám szakmában egy általánosan ismert szabály, hogy a lehetséges vásárlónak legalább 7 impulzust kell kapnia - tehát ennyiszer látnia-hallania - egy termékről, szolgáltatásról, mire elszánja magát vásárlásra.

Ezért kell a nagy cégeknek folyamatosan reklámozni. Ők ugyanis nem tudnak személyre szabottan, csak célpiacnak szólni, hanem csak mindenkinek, bele a nagy tömegbe, remélve, hogy a célpiachoz is eljut az üzenet. Ez nem túl hatékony, ezért is kerül óriási pénzekbe.

Egy hírlevél rendszerrel ugyanezt gyakorlatilag fillérekért meg tudod oldani. Ráadásul nem csak úgy "bele az éterbe" beszélsz, hanem célzottan érdeklődőknek. Ha jól, kitartóan csinálod, akkor olyan, potenciális partnerek neveit tartalmazó - folyamatosan bővülő - adatbázisod lesz, amelyből később valóságos partnereid lehetnek. És végül is ez EZ A CÉL!

Egy kis számtan

Tegyük fel, hogy célzott marketing és reklám módszerek segítségével sikerül napi 100 látogatót az oldaladra vonzanod (illetve ennyien rákattintanak a popup kaput takaró hirdetési linkre), közülük 10-en feliratkoznak a hírlevélre. (A cél 500-1000 látogató elérése naponta, és lehetséges közülük 20-25%-os listára jelenkezési arányt elérni, de maradjunk most az egyszerűség kedvéért egy alap esetnél).

Mellesleg - ha már dolgoztál hálózatépítésben - gondold meg, hogyan tudnál hagyományos módon naponta 10 - nem akármilyen, hanem potenciális - új jelölttel megismerkedni, beszélni nekik az üzletéről?
NAPONTA! A hét minden napján!
Akkor is, amikor nyaralsz, és nem akarsz azon "agyalni", hogyan tudnál pl. strandon a melletted fekvő emberrel szóba elegyedni, hogy elkérhesd a telefonszámát.

Térjünk vissza a számokra! Napi 10 jelentkező, az ugye heti 70, havonta 300, évi kb. 3600, amennyiben egy statikus számot feltételezünk, növekedés nélkül.

Most képzeld el, mekkora munka ennyi levelet névre szólóan megcímezve, relatív időzítéssel kiküldeni? Ez azt jelenti, hogy feliratkozástól számítva 3 naponta a soron következő üzenetet kell elküldeni.
Megjósolom: kb.a 20.-30. feliratkozónál el fogod veszíteni a fonalat, ha mindezt kézzel, otthoni levelező programoddal próbálod elvégezni.

Megoldás: AUTOMATIZÁLNI!

Ezek a programok nem a mi gépünkön, hanem szolgáltatónk szerverén futnak, ezért akár egy Internet Café-ból is lehet egy ilyen rendszert működtetni.

Alapestben legalább két funkciót kell biztosítaniuk:

  • Kezelni a hírlevél feliratkozásokat, adatbázisba helyezni a jeletkezők adatait
  • Kiküldeni a leveleket, a megadott időzítésnek megfelelően.

Egy jó rendszer ezen túlmenően jónéhány plusz szolgáltatást is biztosíthat. Mivel a siker legalább 98%-ban a hírleveleken múlik, létfontosságú a megfelelő rendszer kiválasztása!
Konkrét technikai kérdések tárgylásátót most eltekintenék, mert azt a konkrét alkalmazás sugójában úgyis leírják.

Összefoglalás

Hírlevélre tehát azért van szükség, mert:

  • Az oldal látogatói közül "megfogja" a lehetséges jelölteket. (Csak azok jelenkeznek rá, akik valóban keresnek valamit).
  • Lehetőséget biztosít hosszútávú kapcsolattarásra.
  • Bizalmat épít.

Ha komolyan gondolkodsz online vállálkozásban (bármilyenben), nem lehetsz meg nélküle!

Az eredményes MLM üzlet módszertana

A hálózatépítés alapvetései HALADÓKNAK.

Figyelem! Itt NEM egy konkrét MLM üzlet bemutatását olvashatod, hanem a Network vagy Multi Level Marketing -ről, mint szakmáról általában olvashatsz lényeges és hasznos információkat.