MLM Start Program



Azokat szolgáljuk akik komolyan veszik az üzletépítést
Az oldal folyamatos fejlesztés alatt áll! A tartalom változhat!

Nullától a csúcsig, avagy irány az eredményes MLM jövő!

Az extra motiváció jegyében :: A világ legnagyobb hálózatépítőinek videói - magyar fordítással

Eric Worre
  • Szeretnél hallani néhány hasznos tanácsot azoktól, akik már megcsinálták?
  • Szeretnél egy kis extra motivációt a csüggedhetetlenektől?
  • Szeretnéd megtudni, hogy milyen tévhitekkel is találkozunk nap mint nap?

Nyerj bekintést az MLM csúcskeresők világába magyarra fordított videósorozatunk révén!


KEZDŐ tudásbázis - Kezdd itt a munkát! :: INGYENES cikkek, tanulmányok

KEZDŐ tudásbázis - Szomjazol a tudásra? :: Legfrissebb INGYENES cikkeink

Az eredményes MLM üzlet módszertana

A hálózatépítés alapvetései HALADÓKNAK.

Hogyan működik az MLM rendszer?

MLM, - ahogy a nevében is benne van - egy kereskedelmi ill. marketing rendszer. Másik megnevezése: Network Marketing, avagy Hálózati marketing. Az MLM jelentése: Multi-Level Marketing, avagy Több Szintű Marketing. Célja, mint minden marketing rendszernek, termékek piacra vitele, azaz a gyártótól való eljuttatása a fogyasztóhoz. Gyárthatja egy cég a világ legnagyszerűbb termékét, akár magát az Élet Vizét is, ha az emberek nem tudnak róla, a cégnek nem lesz forgalma. Meg kell tehát oldani, hogy lehetséges fogyasztók megismerjék az adott terméket, de még inkább a hasznot, amit az adott áru számukra nyújthat. A marketing feladata ennek az ellátása. (Terméken értünk mindent, amit a fogyasztó felé értékesíteni kívánunk, tehát a szolgáltatásokat is, mint pl. ügyvédi jogi tanácsadás).

A marketingnek napjainkban 3 jól megkülönböztethető formáját alkalmazzák, érdemes először megismerni ezeket.

  • Kiskereskedelem: ez, amit leginkább megszoktunk. Bemegyek egy boltba, áruházba, megveszem, amire szükségem van, vagy aminek a megvásárlására vágyat ébresztettek bennem. Előnye, hogy a vásárló nem érzi magát nyomás alatt, úgy gondolja, hogy szabad akaratából vásárol. Hátránya a magas járulékos költség, ugyanis mire egy termék eljut a fogyasztóhoz, rendszerint nagyon sok kézen megy keresztül, továbbá a kiskereskedelmi egységek, és azok üzemeltetése sokba kerül.
    Ami leginkább jellemző a kiskereskedelemre az a REKLÁM. Átlagosan 70%-át teszi ki egy termék árának, de lehet ennél sokkal több is. (Pl. egy ismert márkájú borotva penge gyártási költsége 40 Ft körül mozog, a boltokban azonban egy 5-ös kiszerelésű termék ára jóval 2000 Ft felett van)
  • Közvetlen értékesítés: ahogy a neve is mutatja, az értékesítés közvetlenül gyártótól (szolgáltatótól) a fogyasztónak történik - kihagyva közbülső elemeket - értékesítőkön keresztül. Általában (de nem kizárólag) olyan termékek, vagy szolgáltatások értékesítésére használják, amelyek speciális szaktanácsadást igényelnek, értékük első ránézésre nem egyértelmű, a hagyományos (média) technikákkal nem lehet őket reklámozni. Pl. pénzügyi tanácsadás, biztosítás, vagy pl. speciális főzőedények. Az ilyen módon értékesítőket szokták ügynököknek nevezni, de mivel ennek a szónak a köznyelvben meglehetősen pejoratív felhangja van, ezért inkább üzletkötőknek, szaktanácsadóknak szokták e szakma művelői magukat nevezni. (Mennyivel jobban hangzik: forduljon szaktanácsadónőjéhez, mint forduljon ügynöknőjéhez). Mára már ebből az üzletágból sem hiányozhat teljesen a reklám. Előnye viszont, hogy nem igényli üzletek, áruházak fenntartását, tehát költségmegtakarítást jelent.
  • Multi-level marketing, Network marketing: leginkább a közvetlen értékesítéssel szokták összekeverni. A legfontosabb különbség egy mondatban: a közvetlen értékesítésben kevesen adnak el sokat, az MLM-ben sokan vásárolnak keveset. Míg a közvetlen értékesítésben dolgozó ügynök (üzletkötő) jutaléka kizárólag saját értékesítéséből származik, ezért - bár, ha érti a dolgát, nagyon sokat is kereshet - jövedelmének van egy felső határa, hiszen a nap számára is csak 24 órából áll. Ezzel szemben az MLM-ező kiskereskedelmi értékesítést nem végez. (Most tekintsünk el néhány rokon, közeli ismerős árrés nélküli termék kiszolgálásától. Ezt a legtöbb boltos is megteszi, és nem tekinti eladásnak). Több MLM vállalat üzletszabályzata pedig kifejezetten tiltja a kiskereskedelmi értékesítést. (Értsd: megveszem nagyker áron, majd eladom kisker áron. Az árrés az én hasznom). Hogyan történik akkor az MLM-ben értékesítés?

Ezt szeretnénk portálunkon egy kicsit megvilágítani.

Eladás vagy nem eladás? Ez itt a kérdés!

Kell-e az MLM-ezőnek eladással foglalkoznia? Igen! KELL!
De nézzünk meg még néhány foglalkozást. Kell-e eladnia egy orvosnak? Pedagógusnak? Ügyvédnek?
Nézzük meg az utóbbit. Ismerheti valaki legjobban a jogszabályokat, úgy értem, lehet szakmájában toppon, de ha ezt senki nem tudja róla, nem lesznek ügyfelei. Nem elég tudnia, el kell tudnia adni tudását.
Manapság minden jobb állást pályázni kell. Milyen képességre van ehhez leginkább szükség? Eladásra. El kell tudni adni magunkat. A hasznot, amit az alkalmazó cég számára jelenthetünk.
Biztosan emlékszel az iskolából olyan tanárra, akinek csüngtek az ajkán a tanulók, mások - pedig nagy tudásúak voltak - nem tudták azt átadni. Náluk is az eladási képesség hiányzott.

Úgy tűnik tehát, hogy az életben igen fontos, ha nem a legfontosabb képesség az ELADÁS.

Robert T. Kiyosaki szerint:
... amikor valakinek alacsony jövedelme, az esetek 99%-ában mindez azért van, mert az illető nem képes valamit eladni; vagy semmi eladnivalóval nem rendelkezik, vagy ha igen, akkor azt nem tudja eladni. Meg kell az embernek tanulnia, hogyan kell eladni.

... nem a pénz teszi az embereket gazdaggá. A képességek azok, amiknek a gazdagságukat igazán köszönhetik. És első számú vállalkozói képességként az eladást kell megemlítenünk.

Miért van az mégis, hogy emberek többsége úgy viszolyog az eladástól, mint ördög a tömjénfüsttől? Sokan szívesen elhelyezkednek egy üzletben eladónak, de ha MLM-ről hallnak, akkor inkább lenyelnének egy békát keresztben, mintsem ezzel foglalkozzanak. (Ebből is látszik, hogy az üzletekben jobb esetekben is csak kiszolgálókkal találkozhatunk, nem eladókkal).

FONTOS!
Az emberek fejében az eladásról valami teljesen téves elképzelés él.
- Nem tudok/akarok eladni! - mondják sokan.
De erre gondolnak: - nem akarok/tudok ismerős és/vagy idegen embereket arra rábeszélni, azzal zaklatni, hogy megvegyenek vagy megtegyenek olyasmit, amit nem akarnak, és aminek a szükségességéről én magam sem vagyok meggyőződve.

Ez a tipikus kommunikációs zavar esete. Olyan ez, mintha beszélgetőpartnerünk elméjében lévő fordítógép hibásan dekódolná az üzenetünket. Valójában nem csak olyan, hanem pontosan erről van szó.

A kommunikáció egyszerűsített sémája
A kommunikáció vázlatos modellje

Vagyis B-ben a fordítás hibásan megy végbe, ami létrehozza a fent vázolt gondolatot.

A köznyelv ugyanis az eladást rámenős, erőszakos, aggresszív ügynöki módszerekkel társítja. Megjelenik lelki szemeink előtt egy levakarhatatlan, bosszantó ember képe, akit, ha kidobnak az ajtón, visszamászik az ablakon. Való igaz, ennek a képnek a kialakulásában a szakma egy-néhány nem túl jeles képviselője is kivette a részét.

Ezért van az, hogy a Network marketinget gyakran úgy kommunikálják, hogy itt nem kell egyáltalán eladni, nem kell egyáltalán érteni az eladáshoz. Pedig ez így nem igaz!
Sokan - köztük én magam is sokáig - azt mondtuk egy érdeklődőnek, hogy itt nem kell eladnia, mert azt gondoltuk, hogy azzal inkább félrevezetnénk őket, amit gondolnak az eladásról, mint azzal, ha azt mondjuk, hogy itt egyáltalán nem kell eladni. Ezzel valóban megnyertünk néhány embert, aztán kiderült, hogy amit nyertünk a réven, azt elveszítettük vámon. Ezek az emberek általában nem csak eladni nem akartak, hanem egyáltalán semmit sem csinálni. Akik pedig mégis elkezdtek dolgozni, azok ennek okán nem is tanulták meg az eladást, így amatőr módszereikkel elkezdték az ismerőseiket zaklatni a világ legjobb termékeivel, amit nektek is ki kell próbálnotok, ezzel is erősítve a kialakult fenti képet.

Nem csigázlak tovább. Elárulom, hogy mit is kell csináni az MLM-ben. Nem bonyolult.

Fogyasztói klubrendszer létrehozása

Erről van itt szó. Nem termékeket kell értékesíteni - ezt az ellátó vállat teszi. A dolog úgy működik, hogy az MLM anyacég nagykereskedelmi raktárakat hoz létre világszerte, amelyekben egy nagykereskedelmi kártyával lehet csak vásárolni. Ebben hasonlít a METRO áruházakhoz. A különbség abban van, hogy ezeket a kártyákat nem közvetlenül a vállalat bocsátja ki, hanem a kártyák egymáshoz kapcsolódnak. Amint megszerezted rá a jogot, lehetőséged van rá, hogy másnak is ilyen diszkont vásárlói jogot adj. Feladatod tehát egy vásárlói klub hálózat felépítése, te pedig egy ilyen profilú vállalkozás - egy bizonyos méret után pedig vállalat - tulajdonosa leszel.

Amikor hálózatot építesz, tulajdonképpen utakat, csatornákat építesz ki a gyártó cég és fogyasztók között.
Naivitás persze azt gondolni, hogy ez a dolog úgy működik, hogy én szólok 2 embernek, aztán azok is szólnak 2 embernek... és így tovább. Ez egy szakma. Érteni kell hozzá. Pontosabban fogalmazva meg kell tanulni érteni hozzá.

Ebben a munkában pedig te - kezdetben mindenképpen - a kapcsolataidra tudsz támaszkodni. (Ezért is szokták az MLM-et - ha tevékenységi oldaláról közelítjük meg - Kapcsolati marketingnek nevezni.) Nem úgy, hogy letámadod őket, hanem csak felajánlod nekik is a nagykereskedelmi vásárlás lehetőségét. Erre nagyon sokan nyitottak. Ők nem tőled fognak vásárolni, hanem közvetlenül a cégtől, saját diszkont kátyájukkal. Jövedelmed tehát nem termék eladásból, hanem marketing tevékenységből származik. Mivel az igazi Network marketing cégek nem költenek reklámra, de a reklámöltség ugyanúgy be van építve a termékek árába, ezeket a pénzeket azokanak fizetik ki, akik a marketing tevékenységet a média helyett elvégzik - adott esetben neked.

Az AJÁNLÁS szónál érdemes megállni egy kicsit, mert a dolog azért nem ennyire egyszerű. Szakirodalomban gyakran szoktak hivatkozni a szájreklámra, mint leghatékonyabb, legolcsóbb marketing eszközre. Pl.:megnézek egy jó filmet, amit aztán ajánlok a barátaimnak is. Nincs is ezzel gond, amíg a mozi nem fizet nekem ezért. Mert ha így lenne, rögtön homokszem kerülne a gépezetbe, barátaimban mindjárt felmerülne a gyanú, legalább tudat alatt, hogy talán nem is annyira jó ez a film, csak azért ajánlom, mert hasznom származik belőle. Amint tehát a pénz belép a tranzakcióba, attól az megszűnik tisztán csak ajánlás lenni. Ettől még a film lehet valóban jó, csak azt akarom ezzel mondani, hogy a puszta felajánlás kevés. Meg kell tanulni megfelelő módon reklámozni a filmet, végső soron eladni. Ha ennek a mikéntjéről többet szeretnál tudni, akkor figyelmedbe ajánlom az MLM Start Program e-book-ot, ahol konkrét marketing módszerekről olvashatsz.

Szponzor

Ez egy olyan eleme a Network maketingnek, ami semmilyen más üzletben sem fordul elő. Szponzor az a személy, aki - miután megmutatta az üzleti lehetőséget - nem távozik, marad és segít neked abban, hogy sikeres legyél, azért, mert ő maga anyagilag érdekelt ebben.

Legjobban talán edzőhöz lehetne hasonlítani a szerepét. Az edző sem azt mondja, hogy: Oké, gyerekek! Akkor menjetek, fussatok sokat és gyorsan, akkor erősek lesztek, aztán majd találkozunk az olimpián. Viszlát és sok sikert!

Nem. Az edző az, aki ért ahhoz, hogy hogyan lehet valaki sikeres az adott sportban. Lehet, hogy egyes sportolóknak különböző tanácsokat fog adni. Kinek-kinek amire személyes fejlődéséhez szüksége van. Edzéstervet készítenek a sportolóval közösen, aztán folyamatosan ott van, figyel, segít kijavítani hibáikat.

Van azonban egy fontos dolog: Nem az edző fut!

Ehelyett ott áll pálya szélén, síppal a kezében, azt mondja: gyorsabban! Egyszerűen erre lett felbérelve. Érdekes megfigyelni, hogy a legsikeresebb sportolóknak, bajnokoknak is van edzőjük. Tudják, önmaguktól hajlamosak lennének kiengedni, lazsálni. Ez emberi természet. Fizetnek hát valakinek, hogy élő lelkiismeretük legyen. Egyszerűen szükségük van valakire, aki nem ők. Egy külső szakértő, aki mintegy felülről látja tevékenységüket. Olyan ez, mintha bent lennél egy labirintusban, az edző meg fent ül egy magaslaton, onnan irányít téged.

A szponzor pontosan ilyen. Lehet, hogy egyéb kvalitásokban elmarad a szponzorálttól, ő viszont felülről látja az üzletet. Ennél fogva egy segédmunkás is ki tud vezetni a labirintusból egy akadémikust, vagy vállalat igazgatót.

Előfordul, hogy a szponzor csak kis idővel korábban kezdte el az üzletet. De már ebben az esetben is legalább fél fejjel magasabban van a labirintusban, mint szponzoráltja. Azonban ott van egy egész csapat ember, aki segíteni tud: szponzor-vonal (szponzor szponzora, annak a szponzora stb.). Ezeknek az embreknek mind anyagi érdekük fűződik hozzá, hogy segítsenek - adott esetben - rajtad.

A szponzor feladata felelősségteljes: ha elindított valakit az üzletben, először is meg kell tanítania őt is szponzorálni. Majd meg kell tanítania arra, hogyan taníthat meg ő is másokat erre. Meg kell tanítania tanítani.

Így talán érthető, hogy miért beszélnek gyakran ebben az üzletben vezetéstől, ill. vezetőképzésről.
A vezetés egyik legjobb defíníciója:

A vezető az, aki: vezetőket képez

A szponzorálás az, ami ezt az üzletágat naggyá teszi. Ez nem egyszerű toborzás, pláne nem beszervezés, ahol összecsődítünk egy csomó embert. Sok ember együtt, vezetés nélkül, csak tömeg. A tömegek pedig ritkán szoktak előremutató dolgokat csinálni. Ahogy üzleted növekedni fog, ki fogsz nevelni saját szervezeteden belül vezetőket, miáltal belőled is vezető válik.

Létrehoztál egy szervezetet, kinevezted magad igazgatónak az élére.

Összefoglalva:
Az MLM, vagy Network Marketing egy kereskedelmi rendszer termékek értékesítésére, de a jövedelem szervezetépítésből származik nem termékek eladásából.

Kell tudni eladni, elsősorban önmagunkat, azt, hogy bízzanak bennünk, majd a hasznot, amit üzletünk és termékeink leendő ügyfeleinknek biztosíthatnak.
Az emberek sohasem termékeket vesznek, hanem megoldásokat.

Egy olyan vállalkozás - vállalat - felépítésére nyílik lehetőség, amely egyszere tud adni pénzt, időt, és egészséget.

Az eredményes MLM üzlet módszertana

Kulcs a kulcsrakész vállalkozáshoz

Amennyiben te, a fent vázolt üzleti modell részletekbe men? leírására, gyakorlati megvalósításának aprólékosan kifejtett lépéseire is kiváncsi vagy, akkor az MLM Start Program oldalon elérhet? e-book -ból 100% garanciavállalás mellett mindezeket megtudhatod.

Az eredményes MLM üzlet módszertana

A hálózatépítés alapvetései HALADÓKNAK.

Figyelem! Itt NEM egy konkrét MLM üzlet bemutatását olvashatod, hanem a Network vagy Multi Level Marketing -r?l, mint szakmáról általában olvashatsz lényeges és hasznos információkat!